Job en Eef in Azië

Bijna thuis...

Lieve trouwe lezers,

Bedankt voor het lezen van het weblog en de leuke reacties. Dit wordt mijn allerlaatste verhaaltje. Nu zitten we nog op een heerlijk eilandje: Koh Phayam. Een piepklein onbekend autovrij eilandje aan de westkust van Thailand vlakbij Myanmar (Birma). Hier zitten we in een mooie bungalow met zeezicht en een mooie open air bathroom. 's Morgens bij het wakker worden horen we alleen de zee, verder niets. Met een brommer toeren we rond het eilandje naar andere afgelegen strandjes. De weg is niet altijd best, maar er vliegen wel neushoornvogels over. Een goed einde van onze vakantie!

Meer dan 100 dagen
Nog een paar dagen en dan zitten we in het vliegtuig vanaf Bangkok naar huis na 115 dagen onderweg te zijn geweest door Azië. Van het verrassende zuiden van communistisch China naar het motorbikeland Vietnam. Van de superaardige Cambodjanen naar de tropische eilanden van Thailand en het wildlife in Borneo. We hebben genoten van de vrijheid en de rust, die Azië in zich heeft. Eigenlijk zijn we hier nog niet uitgekeken, jammer dus om naar huis te gaan. Maar aan de andere kant vinden we ook het fijn om straks weer in ons eigen huis te zijn en iedereen weer te zien.

Best of
Bij het einde van een reis horen ook de best of lijstjes:

Leukste grote stad : ja toch Bangkok ondanks de hordes toeristen
Leukste plaatsjes : Yangshuo in China, Siem Riep in Cambodja en Hoi An in Vietnam
Aardigste mensen : in Cambodja en China
Goedkoopste land : Vietnam dankzij onze goede onderhandelingstechnieken
Mooiste natuur : Sabah (zowel onder als bovenwater)
Meest eenvoudig te bereizen land : toch Thailand, ondanks de scams
Interessantste landen : China en Cambodja
Mooiste reis van A naar B : boottocht van Battambang naar Siem Riep (Cambodja),
motortocht Lao Cai- Bac Ha (Noord Vietnam)
Leukste activiteiten : fietsen in China, tai chi, duiken op Koh Tao en Sipadan, rijden op brommer in Vietnam
Mooiste strand : Bai Sao, Phu Quoc, Vietnam
Leukste eilanden : Phu Quoc, Koh Tao en Koh Phayam
Favoriete zin : When it seems too good to be true, it probably is (you get what you pay for)
Favoriete drankjes : Tiger Beer (Vietnam), Tequila Sunrise en lime & pineapple shakes
Leukste eettentje : Cafe De Jack in Dali, China
Leukste barretjes : Heel veel barretjes rond de Khao San Road in Bangkok en in Koh Tao en natuurlijk de reggaebar op Langkawi en de foute temple club in Siem Riep

Tot snel!

Groetjes,
Evelyn

Vervolgroute: Koh Phayam-per nachtbus-Bangkok-Schiphol woensdag 10 voor 6 's morgens aah

hennie

lieve job & evelyn, bedankt voor al jullie informatie geweldig!!!!!!!!!!!!
en handig hoor de best of lijstje, zit er ook nog wat in jullie rugzak om een heerlijke coctail te maken?
ik kom die graag op 15b drinken hoor?
fijne vlucht terug liefs uit bilthoven.

Rita en Jan

Wat een geweldig reis verslag hebben jullie gemaakt,we hebben er van genoten.
Goede reis terug.Het zal jullie wel tegen vallen nu in het koude kikkerlandje.
Groetjes

Annelie

Super leuk om al jullie verhalen te lezen!! En fijn ook om jullie weer snel te zien, al moet dat nog even drie weekjes worden uitgesteld want ik ga voor drie weken naar Afrika. Echt zoveel zin in!! Hele goede vlucht terug gewenst en hopelijk tot snel! Kus

Wil uit Spijkenisse

Lieve Evelien en Job

Welkom thuis in dit koude kikkerlandje. Bedankt voor jullie verhalen, het was fijn om dit op afstand mee te maken. Hartelijke groeten, Wil