Job en Eef in Azië

Citytrip Hong Kong

Drie nachtjes in de stad Hong Kong

Wat hebben we gedaan?

• veel doorgebracht in shoppingsmalls en marktjes. Bijvoorbeeld de Wan Chai Computer Centre, verdeeld over 2 verdiepingen tientallen winkeltjes met computerspullen, alleen niet veel goedkoper dan in NL.
  • genieten van de mooie harbour. Met de oude Starferry hebben we een oversteek gemaakt van Hong Kong island naar Kowloon. 's Avonds is de skyline op zijn best.
  • met de langste roltrap ter wereld door de leukste buurten van Hong Kong: Lan Kwai Fong en Soho. Deze roltrap is geen overbodige luxe, want de straten lopen supersteil omhoog.
  • biertjes drinken tijdens happy hour. We kwamen in het vliegtuig heel toevallig Ravi tegen (een vriend van Job uit Wageningen, die een jaar in Hong Kong gaat werken) waar we ook nog een drankje mee hebben gedaan.
  • Iets wat ook bij reizen hoort: visa regelen!

Wat viel ons op:

• hele internationale stad met veel expats: is het westerse stad met chinese trekken of een chinese stad met westerse trekken?
  • in 1997 is Hong Kong door Engeland pas weer teruggegeven aan de Chinezen, zodat de engelse invloeden nog erg merkbaar zijn: dubbeldekkers, linksrijden, metrostations zoals in Londen
  • echt alles wordt in de hoogte gebouwd: een reisbureau, waar wij moesten zijn, was te vinden op de 6e etage met andere reisbureau' s bij elkaar. Alle vergelijkbare winkels gaan sowieso bijelkaar zitten schoenenwinkels bij schoenenwinkels enz.
  • er was wel wat smog maar een gore stad vonden we het niet. Volgens de plaatselijke krant de South China Post speelt er in HK wel een klimaatprobleem. HK warmt op door de hoogbouw en hier moeten de projectontwikkelaars voor opdraaien.
  • Mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk en spreken Engels
  • Lange rijen bij Louis Vuitton winkels (Chinese toeristen?)
  • Prijzen ongeveer gelijk aan die van Nederland. Een pint kost 3 tot 6 euro, afhankelijk van merk en happy hour.
  • Hong Kongers zijn gewend om in de rij te staan en doen dit ook heel keurig voor de bus bijvoorbeeld.
  • Het is herfst in Hong Kong, maar dit betekent toch nog tussen de 25-30 graden

Het eten:
Het eten was nog wel een uitdaging. Wat moet je eten als je chinees wilt eten en niet naar de Mac wilt gaan of ander westers eten? Gewoon maar bestellen en er dan achter komen wat je ervan vindt. Dat valt dan soms wat tegen of het is lastig naar binnen te werken met stokjes. Maar we blijven nieuwe dingen proberen afgewisseld met dingen die wel kennen. Maar er staan wel bijzondere dingen op de kaart, zoals 1000 year eggs en blood jelly congee. Later hebben we dit even gegoogled (want er is overal wifi): blood jelly congee is soort rijstepap/soep met bloederig varkensvlees (jak)

Vervolgroute vanaf: Hong Kong - Sezhen (per metro en lopend grens over)- Guilin (per nachttrein) -Yangshuo (per bus)

Tot het volgende verhaal! PS Koop geen foto's voor ons bij, als we meer foto's willen laten zien stuur ik een link naar een andere site mee.

Groetjes,

Evelyn

Merfje

Jeeejj, jullie zijn aangekomen en hebben de eerste stappen van jullie avontuur gehad..op naar het volgende..ik vind het echt retecool! Blijf schrijven.

Vette lebber van Merf

Annelie

Fijn te horen dat jullie goed aan zijn gekomen en dat jullie de eerste daagjes hebben overleefd!! Leuk ook om op deze manier op de hoogte te blijven, zal al jullie verhaaltjes trouw lezen :-)
Genietse!!

Kus Annelie

Gerbrig

Leuk om van jullie te horen! Ik moet zo even op de kaart opzoeken waar jullie nou precies heen gaan, haha. Grappige fotos ook, zoals die van Job die zo een beetje met die stokjes in zn eten zit te roeren;)
Geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verhaal!
x Gerbrig

hennie

lieve Evelyn & Job

Geweldig binnen 5 dagen al een verslag van jullie grote avontuur!
En leuk is het om jullie zo te volgen.
Foto's van Indonesie waren ook erg leuk ik had ze nog niet gezien.
Lekker genieten hoor! liefs van hennie

Vlindertje 21

Hey Job en Eef,

Mooi dat het allemaal goed gaat!
Leuk iets van jullie te horen.

Kus van ons allen, en speciaal van Storm!

Eva

Hee Evelyn!

Leuk iets van jullie te horen! Alleen ik zie nog geen foto van jou met wandelschoenen !!! ;-) Komt vast nog wel. Heel veel plezier nog!

Gr,